Beethoven–Mahler: XI. (f-moll, „Serioso”) vonósnégyes, op. 95 (kamarazenekari változat)
J. S. Bach: I. (d-moll) zongoraverseny, BWV 1052
Schubert: A-dúr („Pisztráng”) zongoraötös, D. 667
Jevgenyij Koroljov zongora, Keller Quartet (Keller András, Környei Zsófia hegedű, Homoky Gábor brácsa, Fenyő László cselló), Buza Vilmos nagybőgő
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Jevgenyij Koroljov, a Keller Quartet és a Concerto Budapest újra közös koncerten: igazán komoly ajánlat a közönség számára. Amint az illik is egy olyan programhoz, amelynek a nyitószáma már a címében is ott viseli a „Serioso” megjelölést, méghozzá méltán, hiszen Beethoven f-moll vonósnégyesének harmadik, tehát Scherzo funkciójú és formájú tételénél ott áll a szerzői jelzés: Allegro assai vivace ma serioso. A Gustav Mahler vonós kamarazenekari átiratában megszólaló kompozíciót követően váltig a mesterek és a szavatolt remekművek szférájában időzhetünk majd: Bach I. (d-moll) zongoraversenyét, azután a talán legismertebb Schubert-kamaradarabot hallgatva. A nagyszerű orosz vendégművész és a vele mindenkor kongeniálisan együttmuzsikáló Keller Quartet ugyanis a Pisztrángötös előadója lesz. A pisztráng című dal 1817 elejéről való, s ennek témája korántsem csupán Schubert versének megzenésítésére szolgált: két évvel a vagyonos vidéki mecénás és amatőr csellista, Sylvester Paumgartner bízta meg Schubertet a dallam kamarazenei újrahasznosítására. Így született meg a Pisztrángötös, negyedik tételében a mindenki számára ismerős melódiával.