
MOZART NAP 1.: A színigazgató–nyitány/Esz-dúr kürtverseny/G-dúr zongoraverseny ( Concerto&Ránki D.)
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 01. Marts 2020 11:00
Mozart-nap 1.: NyitókoncertMűsor:
Mozart: A színigazgató – nyitány, K.486
***
Mozart: Esz-dúr kürtverseny, K.495
Közreműködik: Tóth Bálint kürt
Mozart: G-dúr zongoraverseny, K.453
Közreműködik: Ránki Dezső zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller AndrásWolfgang Amadeus Mozart: A színigazgató – nyitány, K 486
Mozart 1786-ban bemutatott egyfelvonásos zenés színdarabja, A színigazgató és Antonio Salieri operája, a Prima la musica e poi la parole (Első a zene, a szöveg csak utána következik) egymás társaságában került előadásra. Úgy tűnik, hogy ezen a schönbrunni kastélyban rendezett estén színházelméleti problémákkal kívánták szórakoztatni a nagyérdeműt. Mozart – inkább szöveges, mint zenés – darabja társulatalapítási, szereposztási „belügyekkel” foglalkozott, Salieri műve a műfaj örök kérdései körül forgott.
Wolfgang Amadeus Mozart: Esz-dúr kürtverseny, No. 4, K 495
A darab címzettje Joseph Leutgeb, a nagyszerű kürtös és joviális természetű férfiú a család régi barátjának számított. Sajátos, durva tréfákat is megengedő barátságáról, mely Mozarthoz fűzte számos anekdota maradt fenn. A zeneszerző négy kürtversenye közül az Esz-dúr koncert az egyetlen, melyet Mozart a maga vezette tematikus jegyzékében feltüntetett. Sajnos nem minden tételnek maradt fenn a szerzői kézirata, de amit ismerünk, az hallatlanul izgalmas: Mozart négy különböző színű tintát használt, s úgy tűnik, hogy a színek részben a dinamika, részben a szólamok közötti szerkezeti kapcsolatok jelzésére szolgáltak.
Wolfgang Amadeus Mozart: G-dúr zongoraverseny, K 453
„Ma ismét befejeztem egy koncertet Ployer kisasszony számára” – írta Mozart apjának, 1784 áprilisában. A korábbi versenyművekhez képest ez a kompozíció jelentős újításokat hozott. Az első tétel harmóniavilága közvetlenül hatott Beethoven hasonló hangnemű darabjára és Brahms zongoraversenyére is. A lassú tételt Charles Rosen különösen merész elgondolású és drámai kompozíciónak tartja. A zárótétel újdonsága, hogy versenyműben Mozart itt alkalmazza először a variációs formát, amit egy buffa karakterű presto kódával kerekít le. E tétel témáját Mozart házi kedvence, egy kalitkában tartott kicsiny sármány is megtanulta és vidáman fütyülte.
BACH / MESSIAEN / LIGETI / BEETHOVEN // Kodály Kórus / Keller J. S. BACH: Ricercar a 6 (A Musikalischen Opferből, Webern feldolgozásában) MESSIAEN: Les Offrandes oubliées LIGETI: Lux Aeterna BEETHOVEN: 9. szimfónia, op. 125
BARTÓK // Perényi / Berecz / Keller BARTÓK: Brácsaverseny, Sz. 120, BB 128 (Perényi–Rakos-átirat) BARTÓK: 3. zongoraverseny, Sz. 119, BB 127 BARTÓK: Concerto, Sz. 116, BB 123
LISZT / BEETHOVEN / CSAJKOVSZKIJ // Lewis / Keller LISZT: Les Préludes BEETHOVEN: 3. (c-moll) zongoraverseny, op. 37 CSAJKOVSZKIJ: Francesca da Rimini, op. 32 BEETHOVEN: 5. (c-moll, „Sors”) szimfónia, op. 67
Karácsonyi koncert I.- CSAJKOVSZKIJ / RACHMANINOV // BALÁZS / KELLER CSAJKOVSZKIJ: 1812 nyitány, op. 49 RACHMANINOV: 3. zongoraverseny, op. 30…
BACH / BEETHOVEN / BRAHMS // Berecz / Baráti J. S. BACH: c-moll passacaglia és fúga, BWV 582 (Ottorino Respighi…
BACH / RACHMANINOV / BRAHMS // Vinnitskaya / Keller J. S. BACH: 2 Choral prelúdium (Schönberg feldolgozásában) Schmücke dich, o…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.