
MOZART NAP 2.: D-dúr kétzongorás szonáta/F-dúr négykezes szonáta ( Concerto Budapest szervezésében )
Közreműködik: Szokolay Ádám, Balogh Ádám zongora
Közreműködik: Szokolay Ádám, Balogh Ádám zongora
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Sunday, March 01 2020 12:30PM
Mozart-nap 2.: Versenygyőztesek hangversenye
Szokolay Ádám és Balogh Ádám a Bartók Világverseny győzteseinek hangversenye
Mozart: D-dúr kétzongorás szonáta, K. 448
Mozart: F-dúr négykezes szonáta, K. 497
Közreműködik: Szokolay Ádám, Balogh Ádám zongora
Wolfgang Amadeus Mozart: D-dúr szonáta két zongorára, K 448
1781 novemberében kelt az a levél, amelyben Mozart beszámol apjának az Auernhammer-család házihangversenyéről. Ez alkalommal Josepha Barbara Auernhammer társaságában mutatta be az erre az alkalomra készült kétzongorás szonátáját, amellyel szép sikert aratott. 1784-ben ugyanezt a darabot eljátszotta Paisiello jelenlétében is, Barbara Ployer közreműködésével. Auernhammer (1758-1820) kisasszony (gyanítható, hogy beleszerelmesedett Mozartba, aki ezt nem viszonozta…) egyébként nemcsak ügyes zongorista volt, komponálással is foglalkozott. A Varázsfuvola egyik témájára (Papageno belépője – Der Vogelfänger bin ich ja) variációsorozatot írt, a zongorakompozíció nyomtatásban is megjelent.
Wolfgang Amadeus Mozart: F-dúr négykezes szonáta, K 497
„Mozart összesen hat zongoraszonátát írt négy kézre: az elsőt kilencesztendős korában komponálta Londonban, az utolsót a Don Giovannival egyidőben, 1787-ben, Bécsben. Kronológiai és stiláris szempontból a 2. és 3. darab (D-dúr, K 381 és B-dúr, K 358), valamint a két utolsó szonáta (F-dúr, K 497 és C-dúr, K 521) tartozik össze: előbbiek az 1770-es évek elején keletkeztek Salzburgban, utóbbiak 1786/87-ben, Bécsben. A korai műveket Mozart a maga és nővére számára írta, közös szerepléseik és házimuzsikálásaik céljára” – írja Komlós Katalin. Az F-dúr négykezes szonátát Mozart 1786 augusztusában vette fel saját maga által vezetett műjegyzékébe. Ebben a hallatlanul komplex és nem egyszer kifejezetten experimentális (kísérletező hajlamú) új műben Mozart szimfonikus írásmódja éppúgy megtalálható, mint az operák vagy a zongoraversenyek világa.
BACH / WEINBERG / BRAHMS // Brunello / Keller J. S. BACH: c-moll fantázia és fúga, BWV 537 (Edward Elgar feldolgozásában) M. WEINBERG: c-moll csellóverseny, op. 43 BRAHMS: 1. (c-moll) szimfónia op. 68
BARTÓK // Balázs / Vörös / Sebestyén / Keller BARTÓK: Falun – Három jelenet női énekhangokra és kamarazenekarra, BB 87b BARTÓK:2. (G-dúr) zongoraverseny, Sz. 95 BARTÓK: A kékszakállú herceg vára, op. 11 (1911), Sz. 48, BB 62
BACH / BEETHOVEN / BRAHMS // Berecz / Baráti J. S. BACH: c-moll passacaglia és fúga, BWV 582 (Ottorino Respighi feldolgozásában) BEETHOVEN: 2. (B-dúr) zongoraverseny, op. 19 BRAHMS: 3. szimfónia, op. 90
Koncertünk témája a VÍZ – Csöppen, csobog, hömpölyög
BARTÓK // Berecz / Ránki F. / Baráti / Kelemen BARTÓK: 1. Hegedűverseny, Sz. 36, BB 48a BARTÓK: 2. rapszódia…
BACH / SOSZTAKOVICS / BRAHMS // Weithaas / Keller J. S. BACH: c-moll fantázia és fúga, BWV 537 (Edward Elgar…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.