
PREMIER koncert Csalog Gábor: Létbüfé – dalciklus / Időtlen
PREMIER – Csalog Gábor
CSALOG Gábor: Létbüfé – dalciklus
CSALOG Gábor: Időtlen
PREMIER – Csalog Gábor
CSALOG Gábor: Létbüfé – dalciklus
CSALOG Gábor: Időtlen
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: február 12. szombat, 22:00
PREMIER koncert Csalog Gábor: Létbüfé – dalciklus / Időtlen
Közreműködik:
Kéringer László ének
Roman Mikola hegedű
Ifj Bazsinka József tuba
Szatzker Zsanett harmonika
Csalog Gábor zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
„Dalaid nagyon újak, miközben nagyon ismerősek. Hallgatva megszűnik a külön, szövegszerű létezésük, mégis arra késztetnek, hogy nézzem vissza a szöveget, pontosabban olvassam el dalként, úgy elidőzve a részleteken, ahogy írás (és olvasás) közben a folytatás lehetőségein.” – Parti Nagy Lajostól származnak e sorok, amelyeket a Létbüfé-dalciklus szerzőjének, Csalog Gábornak írt, miután meghallgatta saját szövegének megzenésítését. A zongoraművész 2019–2020-ban írt dalciklusa a Parti Nagy-verskötet többszáz versszaka közül hetet zenésít meg, a baritont zongora kíséri. A dalciklus most 4 további dallal egészült ki, zongora, tuba és harmonika kíséretével. A kiegészített ciklus bemutatóját hallhatja most a közönség, majd Csalog Időtlen című zenekari műve hangzik el első alkalommal, amelyet Nádler István festményei inspiráltak. A háromtételes darabban a szimfonikus zenekaron kívül a térben távolabb elhelyezkedő fúvósegyüttes is játszik, és fontos szerephez jut a többféle réteg
párbeszéde. A korálszerű, szakrális jellegű akkordmenetek egymást kommentálják, egymásba szüremlenek.
Lucas Debargue korántsem a szabvány szerinti fiatal zongoravirtuózok közül való.
Két billentyűs versenymű Johann Sebastian Bachtól – a nagy zongorista, Ránki Dezső szólójával. Ezzel a korántsem hétköznapi élménnyel kecsegtet az első koncertfél, Keller András és a Concerto Budapest évadnyitó hétvégéjének második estéjén.
„Jó és rossz egyszerre” – így ítélte meg fiatalkori műve, az 1951-es Concert Românesc minőségét Ligeti György, s ha érthetjük is, hogy a korszakra valló és modelljeit (például Bartók Román népi táncait) felismertető kompozíciót szerzője miért kezelte fenntartásokkal, ez az alkotás mindmáig méltán remekül megél a koncerttermekben – ami aligha mondható el az ötvenes évek legtöbb hasonszellemű darabjáról.
„Az egész mű symphonistikus stílben van tartva, a három részben keresztül szólt motívumok azonnal megragadják a figyelmet.
„Gute skizze” – elégedetten így értékelte azokat a vázlatban rögzített ötleteket az idős Richard Strauss, amelyekből 1947 decemberére legutolsó tisztán…
A moszkvai Csajkovszkij-verseny 1994-es győztesét, Nyikolaj Luganszkijt már jó ideje csodálja a budapesti koncertközönség is: virtuozitásáért éppúgy, mint elmélyültségéért és…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!