Program


Aktuális előadások



Az „angol Kodály”, vagyis Vaughan Williams leghíresebb, 1910-ben komponált műve témájával és archaizáló hangvételével egyaránt a 16. századi pályaelőd előtt tiszteleg. Britten egyetlen zongoraversenye a végső formáját 1945-ben nyerte el: a négytételes versenyművet hajdan egyes kritikusok pillekönnyű rádiózenének ítélték, ám a kompozíció mellett már akkor is olyan muzsikusok érveltek, mint például a művet Pesten is eljátszó Szvjatoszlav Richter. Ezen a koncerten a Berlinben élő izraeli zongorista, Matan Porat lesz a szólista: őt 2015-ben a Concerto Budapest mutatta be a hazai közönségnek, s azóta kamaramuzsikusként és komponistaként is visszatért már hozzánk. „Egy eredeti témára vázoltam fel variációkat. Elszórakoztam velük, mert az egyes variációkat a barátaimról neveztem el” – vallott épp készülő művéről 1898-ban Elgar, aki tőrőlmetszett gentleman lévén azért csupán monogramokkal, álnevekkel vagy épp három csillaggal „nevesítette” azokat a variációkat, amelyek együttesen meghozták számára a világhírt.


VAUGHAN WILLIAMS: Fantázia egy Thomas Tallis témára

BRITTEN: D-dúr zongoraverseny, op. 13

ELGAR: Enigma-variációk, op. 36

Közreműködik: Matan Porat zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Héja Domonkos

Ajánló


A három énekes szólistát szerepeltető mű, akárcsak a hetvenes évek közepétől keletkezett Pärt-kompozíciók…

Nem tudom, mi lesz ebből.” Írta egy 1845-ös levelében Schumann, s alighanem erre…

A budapesti közönség először 1987-ben hallhatta a már akkor is világjáró zongorafenomén, Mihail…