Podujatie


-MOZART-NAP 4.: g-moll zongoranégyes / Esz-dúr zongoranégyes ( Concerto Budapest szervezése )

-MOZART-NAP 4.: g-moll zongoranégyes / Esz-dúr zongoranégyes ( Concerto Budapest szervezése )

„Mozart: az élet maga” – fogalmazott találóan a nagy angol karmester, Sir Colin Davis, jószerint mindannyiunk közös benyomását tömören összefoglalva. Ezt a kivételes tüneményt ünnepli a lassanként hagyományossá váló tavaszi Mozart-nap is: délelőttől egészen késő estig, a Zeneakadémia Nagytermében és a Solti Teremben, a Concerto Budapesttel és nagyszerű vendégeivel.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: nedeľa, 10. marec 2019, 14:30

14.30 Solti terem – Mozart-nap 4.

Mozart: g-moll zongoranégyes, K. 478
Mozart: Esz-dúr zongoranégyes, K. 493

Közreműködnek: Ránki Dezső, Keller András, Szűcs Máté, Fenyő László

Wolfgang Amadeus Mozart: g-moll zongoranégyes, K. 478
A g-moll zongoranégyes 1785 őszén, Bécsben keletkezett, publikálására Hoffmeister vállalkozott. A mű iránt alig volt érdeklődés, s a kiadó arra kérte Mozartot, komponáljon „népszerűbb, közérthetőbb” nyelven. A kompozíció minden szólama komoly technikai kihívást jelent, a korabeli műkedvelők közül csak kevesen vállalkozhattak a darab előadására. Mozart a kamarazenei és a concerto-textúra sajátos elegyét hozta létre, melyben minden hangszernek önálló funkciót és szerepet szánt. A g-moll hangnem Mozartnál általában sötét színeket, drámai fordulatokat, patetikus beszédmódot hív elő, így van ez ebben a kompozícióban is.  Különösen igaz ez a nyitó Allegrora. A második tétel fénye, sugárzása ellenpontozza az első rész komorabb világát, a zárótétel pedig már G-dúrban szólal meg.

Wolfgang Amadeus Mozart: Esz-dúr zongoranégyes, K. 493
A zongoranégyes 1786 júniusában (igen közel a Figaro lakodalma komponálásának időszakához) keletkezett Bécsben. Alaphangja alapvetően derűs. Első tétele sok szempontból az Esz-dúr zongoraverseny (K 482) rokona, áradó tematikus invenció és nagyvonalú formálás jellemzi. A Mozart-stílusban különösen álomszerű hangnemnek tekinthető Asz-dúrban írt Larghetto a vallomásos, meghitt mozarti lassú tételek egyik gyönyörű példája, nagyszabású szonátaforma, melynek kódájában a komponista a fátyolos tekintetű búcsúk megindító gesztusait idézi. A zárótétel egyike azon kevés daraboknak, amelyeken Mozart utólag változtatott: az eredetileg túlnyomórészt kontrapunktikus koncepció helyett beérte kontrapunktikus epizódokkal. Helyenként a nagyszabású zongorafantáziák virtuozitását is felidézi.

Naša ponuka


BARTÓK // Berecz / Ránki F. / Baráti / Kelemen BARTÓK: 1. Hegedűverseny, Sz. 36, BB 48a BARTÓK: 2. rapszódia hegedűre és zenekarra, Sz. 90 BARTÓK: Versenymű két zongorára és zenekarra, Sz. 115, BB 121

Koncertünk témája a VÍZ – Csöppen, csobog, hömpölyög

Tipy


STRAUSS / CZIFFRA / SCHÖNBERG / SCHUBERT / LISZT // Balázs / Keller Quartet Kamarakoncert Strauss–Cziffra: A denevér – parafrázis…

BACH / BEETHOVEN / BRAHMS // Pletnyov / Engegård J. S. BACH : D-dúr prelúdium és fúga, BWV 532 (Ottorino…

BARTÓK // Perényi / Berecz / Keller BARTÓK: Brácsaverseny, Sz. 120, BB 128 (Perényi–Rakos-átirat) BARTÓK: 3. zongoraverseny, Sz. 119, BB…

Upozornenie! Časový limit na nákup čoskoro vyprší!
odhadovaný zostávajúci čas:
00:00

položka/y v košíku

celkom:


Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.